Customer Due Diligence (CDD)

CDD (Customer Due Diligence) is essentieel voor het werkelijk kennen van uw klant
(KYC: Know Your Customer) en is een onmisbaar onderdeel geworden van een integere bedrijfsvoering.

Voor een integere beleidsvoering zullen bedrijven en organisaties moeten onderzoeken met wie ze zakendoen. Dit om zo te voorkomen dat men zakelijke relaties aangaat met frauduleuze en/of criminele partijen.

Stappenplan:

  • Identificeer de identiteit van de klant;
  • Begrijp de aard van de activiteiten van de klant;
  • Wie is/zijn de eigenaren van uw klant (UBO).

Financiële instellingen hebben een lange lijst met nalevingsvoorschriften voor het voorkomen van witwassen van geld, terrorismefinanciering en fraude en zullen moeten voldoen aan het verscherpt toezicht op cliëntenonderzoek (EDD: Enhanced Due Diligence).

In het stappenplan voor het onderzoeken van een persoon of bedrijf worden onder andere de volgende aspecten belicht:

  • Locatie van het bedrijf;
  • Beroep of aard van zaken;
  • Is er sprake van een PEP (Political Exposed Person);
  • Doel van de zakelijke transacties;
  • Oorsprong van betalingen en de betaalwijze;
  • Details van andere persoonlijke en zakelijke relaties die de klant onderhoudt;
  • Onderzoek openbare bronnen internet;
  • Onderzoek semi gesloten bronnen (KvK, kadaster ect.);
  • Creditcheck;
  • Jaarlijkse omzet;
  • Marktreputatie (mediabronnen).

Ons team van analisten en digitaal rechercheurs kan u bij deze onderzoeken behulpzaam zijn of deze volledig overnemen.

Na het Customer Due Diligence onderzoek, waarin gebruik wordt gemaakt van geavanceerde onderzoek tools (iRC: internet Research via the Cloud) voor het zoeken in openbare bronnen, kunnen de resultaten door ons in onze internet monitoringapplicatie SeekCure worden verwerkt. Berichten over een bedrijf of organisatie worden zo 24/7 actief in openbare en externe gegevensbronnen gemonitord op negatief nieuws of uitlatingen aangaande de ingegeven termen (adverse media). Zo wordt u voortdurend op de hoogte gehouden of u te maken heeft met een betrouwbare integere klant.

Interesse? Neem direct contact met ons op.

of bel: 085 – 489 12 50